Szerencsére az összes vendégemmel meleg, szinte baráti kapcsolatot ápolok, sokszor már évek óta. Ennek az egyik oka, hogy a legtöbben betartják azokat a kis íratlan szabályokat, amelyekre odafigyelve mindkettőnk számára kellemes minden alkalom, amikor eljönnek hozzám egy kicsit kikapcsolódni, és persze szépülni!
Egyszer-egyszer előfordul, hogy egy új vendég nem úgy viselkedik, ahogy azt elvárnám, de többnyire ennek annyi az oka, hogy nincs tisztában vele, hogy amit tesz, az megnehezíti az én vagy más szolgáltató munkáját.
Ezért összeállítottam egy viselkedési kódexet, amelyben összegyűjtöttem a legfontosabb iránymutatásokat, amelyek segítenek fenntartani a jó viszonyt nemcsak a fodrásznál, hanem más szolgáltatónál tett látogatás esetében is.
Olvasd el az alábbi pontokat, hátha van köztük olyan, amelyre nem is gondoltál!
Kommunikáció: mit, mikor és hogyan a fodrászodnál?
Amikor a nap huszonnégy órája is kevés arra, hogy mindennel végezz, akkor egyértelműnek tűnik, hogy miközben a frizurádat készíti a fodrászod, elintézel a mobilodon egy-két hívást, dolgozol a laptopodon vagy megírsz néhány e-mailt. Ezt azért nem szeretem és ajánlom, mert telefonálás közben sokszor önkéntelenül is gesztikulálhatsz, mozgathatod a fejedet, és nagyon nehéz így szépen, egyenletesen vágni a hajat, vagy a helytelen testtartásod miatt megnehezíted a munkám, ami persze kihat a végeredményre.
Hiába úgy tűnik, hogy jobban is kihasználhatnád ezt az időt, mégis azt tanácsolom, sőt kérem a fodrászok nevében, hogy legyen a hajadra szánt egy-két óra egyben egy kis pihenés is, digitális detox számodra, és legfeljebb egy magazint lapozgass, könyvet olvass vagy ha kedved van hozzá, beszélgess velem!
Ez utóbbi esetben csak arra figyelj, hogy ne fordulj hirtelen hátra, ne bólogass közben, mert így előfordulhatnak balesetek, és esetleg rövidebb hajjal távozol majd, mint ahogy azt tervezted.
Ha beugranál, hogy időpontot kérj vagy módosíts, és látod, hogy éppen mással vagyok elfoglalva, akkor gyorsan, csak a legszükségesebb dolgokat mondd el (lemondás, időpont kérés, módosítás).
Hiába, én biztos nagyon örülök neked, de az éppen szépülő vendéggel szemben udvariatlan, ha a feje fölött mesélsz el olyan dolgokat, amelyek nem tartoznak rá, és valószínű nem is szívesen hallgatja, ráadásul a neki szánt időből veszünk el. Fordított esetben biztosan te sem örülnél neki.
Ha az ebédszünetemet töltöm, akkor nagyon hálás vagyok azért, ha megvárod, amíg újra kinyitok. Ez az az idő, amikor le tudok ülni egy kicsit, nyugodtan megebédelhetek, vagy, ami reálisabb, hogy ilyenkor igyekszem az adminisztrációval és egyéb ügyek intézésével haladni.
Mivel tényleg jó kapcsolatom van a vendégeimmel, ezért biztos, hogy örülnék neked, de a déli kis csevegés miatt elcsúszhat az egész napom.
Ha más, nagyobb szalonba jársz, akkor valószínű, hogy van recepciós is, aki folyamatosan át tudja venni az üzeneteket. Ebben az esetben mindegy, hogy mikor mész be.
Időpont foglalása és lemondása a fodrászodnál
Ha tudod előre, hogy le kell mondanod a lefoglalt időpontodat, akkor tedd meg minél korábban! Ha esetleg a lemondási időn belül vagy, és így a szolgáltatás egy részét ki kell fizetned, akkor se reagálj mindkettőtök számára kellemetlen módon.
Nálam a lemondási határidő 48 óra, mert többször is előfordult, hogy vendégeim egyszerűen nem jelentek meg, és nem is szóltak. Ezekben a lyukas órákban sem vendéget nem tudtam fogadni, sem elintézni valamit, például gyorsan bevásárolni vagy hazamenni, mert utána jött a következő szépülni vágyó kliens. Ebben az esetben a szolgáltatás árának 50%-át számítom fel.
Ha egymás után kétszer is előfordul, hogy a megbeszélt időpontban nem jelenik meg egy vendégem, akkor további időpont foglalásra már nem tudok lehetőséget biztosítani.
Ez egy olyan veszteség minden szolgáltató számára, ami elkerülhető lenne. Éppen ezért vagyunk kénytelenek a szolgáltatás árát vagy annak egy részét felszámolni.
Az időpont foglalással automatikusan elfogadod ezeket a feltételeket! Ha az én hibámból nem valósul meg a kívánt szolgáltatás, akkor minden esetben kompenzációra kerül sor!
Általában betegség esetén egyik fodrász sem szokta kifizettetni veled az elmaradt alkalmat, így nyugodtan szólj, ha ezért nem tudsz eljönni. A biztos lyukasóra is jobb, mint ülni és várni, hogy vajon megérkezik-e a vendég vagy sem.
Késés: maximum 5-10 perc elfogadható! Ha mégis több lenne, akkor pedig kérlek fogadd el, hogy aznap nem lesz időnk minden kérésedet megcsinálni, mert csak a következő vendég idejének rovására mehetne. Azt pedig nem vállalom.
Túl korán se érkezz, mert az előző vendégem ideje még tart, és ugyanúgy szeretné kiélvezni diszkréciómat.
Időpont egyeztetésre 8-17 óra között van lehetőség elsősorban telefonon.
(E-mail, Messenger, Facebook üzeneteket sajnos nincs kapacitásom folyamatosan figyelemmel kísérni, ezért ne ott írj!) Megértésed köszönöm!
Fenntartom a jogot magamnak, hogy megtagadhatom a szolgáltatást bárkitől nem megfelelő magatartás, betegség, irreális elvárás, vagy egyéb okok miatt.
Lehet enni és inni a fodrászodnál?
Én megértem, amikor egyszerűen nem fér bele az idődbe a normális ebéd, ha az oviból, iskolából rohansz a munkahelyedre, majd délután hozzám, esetleg az ebédszünetedre foglalod az időpontodat.
Ennek ellenére azt tanácsolom, hogy ne hozz ételt a szalonba, mert a vegyszerek, hajápoló szerek, hajlakkok illata már önmagában is émelyítő lehet, ezért egyáltalán nem hiányzik hozzá egy főzelék, sült hús vagy a kínaiban gyorsan megvásárolt fűszeres étel aromája.
Ha elkerülhetetlen, akkor inkább egy egyszerű szendvicset, fehérjeszeletet, csokit, vagy egy gyümölcsöt hozz magaddal, azt gyorsan el tudod fogyasztani.
Érkezz egyedül
Kérlek, érkezz egyedül, ha lehet barát, ismerős, rokon, összefutott régi haver stb. nélkül.
Tényleg, csak a legvégső esetben hozd magaddal a kicsi gyermekedet. Nem azért, mert mi fodrászok nem szeretjük a piciket, nekem is két lányom van, hanem mert nincs senki, aki felügyelne rájuk. A szaladgáló kicsik (pisilni kell, éhes vagyok, unatkozom stb.) miatt te sem tudsz figyelni, esetleg fel is kell ugrálnod, hogy segíts nekik.
Így biztos, hogy csúszunk vagy nem lesz időnk arra, hogy mindent megcsináljunk a hajadon, amit szerettél volna.
Akkor tudjuk kihozni a legtöbbet a hajadból, ha nyugodt körülmények között megfelelően tudunk koncentrálni. Így lehet kiegyensúlyozottan profi munkát végezni.
Használd a fogast! Tudom, ez talán felesleges kérésnek tűnik, de volt már olyan vendégem, aki sem a táskáját, sem a télikabátját nem akarta felakasztani, de szerencsére végül sikerült meggyőzni, hogy ne azzal az ölében üljön, vagy éppen inkább a szék mellett álljon, mert azt már telepakolta.
Udvarias gesztus, ha megkérdezed, hogy hova teheted a táskádat, és ne félj, a kicsi, egyszemélyes fodrászatomban nyugodtan akaszd fel azt is, senki nem fogja elvinni.
Légy őszinte a hajad állapotával kapcsolatban
Mondd el őszintén, ha otthon festetted, szőkítetted a hajadat. Biztos nem foglak bírálni, de a hajad állapota, a korábban használt vegyszerek befolyásolják, hogy én milyen termékeket használhatok anélkül, hogy tovább károsítanám a hajadat.
Végül a garancia
Öt napig van lehetőséged jelezni, ha valami nem úgy sikerült, ahogy elképzelted. Hazaértél, és az otthoni fényekben látod, hogy nem vagy elégedett a színnel, vagy bármilyen egyéb technikai problémát észlelsz.
Könnyen lehet, hogy elcsúszott köztünk valahol a kommunikáció. Kérlek hívj, hogy meg tudjunk egyezni valami közös megoldásban.
Minden esetben szakmai alázattal fordulok az észrevételed felé, és az ilyen visszajelzés csak még nagyobb odafigyelésre sarkall. Természetesen ingyen elvégzem a korrekciót.
Ha már jársz hozzám egy ideje, akkor tudod, hogy nem csak a külsőd megváltozásáról szól az együtt töltött idő, hanem a kapcsolódásról és a kellemes időtöltésről is.
A fent felsorolt szabályok betartása azt segíti elő, hogy mindkettőnk számára kellemes és örömteli legyen a látogatás.
Várlak szeretettel!
Bejelentkezés: +36 70 619 9633
Mesélj te is, mi az ami szerinted fontos a fodrászok oldaláról?